Area Account Manager til Jylland/Fyn

Area Account Manager
Ingeniør og teknik
Askalon
12/08/2019
Esbjerg, Sydjylland
Carsten Pedersen - tlf. 40 713 213
Del stillingsopslag

På vegne af Askalon søger vi en teknisk kompetent og løsningsorienteret Area Account Manager til Jylland/Fyn.

Brænder du for salg af kompliceret teknik som ventiler og services til procesindustrien og energisektoren?

Kunne du tænke dig at arbejde i en veldrevet nordisk virksomhed med et særdeles stærkt brand?

Har du en teknisk baggrund, er faglig kompetent og kan skabe tillid hos dine kunder?

Så har vi her drømmejobbet til dig!

Om virksomheden

Askalon har hovedsæde i Karlstad i Sverige og har afdelinger i Danmark samt Finland. Virksomheden er familieejet og blev etableret i 1973. Virksomheden er business partner for Emerson Automation Solutions i Norden. I 2017 købte Emerson forretningsenheden Pentair Valves & Controls. Opkøbet har bevirket, at porteføljen er blevet udvidet med cirka 30 nye brands, og samtidig fortsatte de tidligere medarbejdere fra Pentair hos Askalon. Virksomheden har i dag cirka 100 medarbejdere og repræsenterer et af markedets største udvalg i reguleringsventiler, sikkerhedsventiler og afspærringsventiler såsom triple offset-, butterfly-, gate-, globe-, kugle- og kontrolventiler samt aktuatorer. Herudover har Askalon egen konstruktion og serviceafdeling. I Danmark har virksomheden kontor i både Søborg og Esbjerg.

Du kan læse mere her.

Om jobbet                

Du tilbydes en meget selvstændig stilling, hvor du får ansvaret for at sælge virksomhedens brede palet af produkter og løsninger inden for ventiler og specialtilpassede løsninger, som henvender sig til procesindustrien.

Din primære opgave bliver at vedligeholde samt udbygge salget til både en ny samt eksisterende kundeportefølje. Du har stor fokus på procesindustrien og energisektoren herunder olie/gas, kraft-/varmeværker, OEM-kunder mv. Den primære forretning findes i og omkring Esbjerg. Når du ikke er hos dine kunder, vil din arbejdsplads blive på kontoret i Esbjerg samt hjemmekontoret. Vigtigt er det, at du kommer ud til de relevante besøg hos kunderne og derfor er indstillet på at tilbringe meget af din tid med kunder. Her udvikler og udbygger du salget, hvor du bruger din erfaring med at binde både nye og eksisterende kunder tæt til virksomheden og drive salgsprocessen, herunder at udvikle konceptsalget. Askalon har sit danske hovedkontor i Søborg. 

Du planlægger selv, hvordan du løser opgaven samtidig med, at du arbejder tæt sammen med resten af teamet, hvor du får støtte fra salgskollegaer samt back office medarbejdere. Dette vil sikre, at de strategiske mål opfyldes på bedste vis. Du får således god og velkvalificeret hjælp til bl.a. udregning af tilbud, udarbejdelse af dokumentation, opfølgning på diverse administrative opgaver samt marketingsupport.

Jobbet kræver, at du er detaljeorienteret og har lyst til at skabe nye kontakter og forretningsmuligheder for derigennem at udvikle salget og samarbejdet med kunden, således at kunden oplever Askalon som en strategisk partner.

Du tager ansvar for at være i front med markedstrends, produkter, koncepter samt løsninger inden for Askalons produktprogram med primær fokus på reguleringsventiler og selvvirkende regulatorer. Du bruger aktivt din viden og salgserfaring i kombination med din tekniske forståelse i din opgaveløsning – både overfor kunder og eksterne samarbejdspartnere samt i forhold til dine øvrige kollegaer i den nordiske organisation.

Om dig

Du har en uddannelsesmæssig baggrund som ingeniør, maskinmester, maskintekniker eller lignende. Du har et godt salgsgen og har allerede succes med salg til procesindustrien, gerne hvor du har solgt lignende eller beslægtede produkter. Du er klar til at bruge dine kompetencer i en rolle, hvor du både er rådgiver og proaktiv sælger. Du har stærke præsentationsevner og er dygtig til at arbejde rundt om hele salgsprocessen. Du har gode kommunikative evner både på dansk og engelsk.

Vi forventer, at du

  • er en god relationsopbygger, der kan lide at skabe de langvarige relationer
  • er god til at engagere og motivere dig selv til at nå de opstillede mål
  • tænker kommercielt og er i stand til at forhandle på alle niveauer
  • trives i et performanceorienteret miljø og er selvmotiverende med evnen til at drive dig selv fremad hver dag
  • er opsøgende, tænker i løsninger og ser muligheder samtidig med, at du har en analytisk tilgang til din opgaveløsning
  • brænder for at skabe stærke kunderelationer og evner at bruge og udvikle dit netværk til gavn for dine resultater
  • har bopæl eller er villig til at tage bopæl inden for 1 times kørsel til virksomheden i Esbjerg.

 

Virksomheden tilbyder

Du tilbydes gode udviklingsmuligheder, både fagligt og personligt, i en nordisk organisation med fokus på tværorganisatorisk samarbejde og vidensdeling. Et job i en virksomhed, hvor du bliver en vigtig nøglemedarbejder med indflydelse på resultatet for den nordiske organisation.

Askalon er en innovativ virksomhed i vækst, hvor du kan glæde dig til en arbejdsdag i en uformel og konstruktiv kultur. Der er stor mulighed og frihed til at sætte sit præg på virksomheden såvel som produktpaletten.

Du tilbydes en fast månedsløn, der forhandles efter dine kvalifikationer samt forhøjet pension, bil, telefon, internet og overskudsdeling sammen med virksomhedens øvrige ansatte.

Ansøgning

Alle ansøgninger behandles løbende og fortroligt. Hvis denne stilling har din interesse, opfordres du til at søge stillingen hurtigst muligt. Du søger stillingen ved at uploade din ansøgning og dit CV herunder. Ansøgningsfrist: 1/9 2019.

Spørgsmål

Alle spørgsmål rettes til Pay-Back specialist rekruttering att. seniorkonsulent Carsten Pedersen, tlf. 40 713 213 eller cp@pay-back.dk.

Max filstørrelse: 2 MB.
Max filstørrelse: 2 MB.
Max filstørrelse: 2 MB.
Max filstørrelse: 2 MB.

Vilkår og formålet med dataindsamlingen

Når du søger en stilling, accepterer du samtidig vilkårene for anvendelse af dine personoplysninger, som er beskrevet her: Formålet med at indsamle og opbevare personlige data er at vurdere og kontakte kandidater, som er interesserede og kvalificerede til nuværende eller kommende ledige stillinger, som skal besættes.

  • Du accepterer at dit CV og ansøgning kan videregives til vores klient.
  • Du kan til enhver tid bede os slette dine data ved henvendelse via denne mail: info@pay-back.dk.
  • Efter 24 måneder vil dine data automatisk blive slettet.
  • Du bedes slette/overstrege dit CPR-nr. i alle de dokumenter, som du vil uploade (eksamensbevis etc.).
  • Pay-Back specialist rekruttering ApS er godkendt af datatilsynet til indsamling og behandling af persondata. Uploadede filer skal være i Word eller PDF format og må max fylde 2MB pr. fil.
Area Account Manager til Jylland/Fyn