Dynamisk økonomichef til en forretnings- og vækstorienteret virksomhed

Økonomichef
Kontor og økonomi
HOLTEC Automatic A/S
17/07/2019
Esbjerg, Sydjylland
Carsten Pedersen - tlf. 40 713 213
Del stillingsopslag

På vegne af vores kunde, HOLTEC Automatic A/S og underliggende selskaber i ind- og udland, søger vi en proaktiv økonomichef for at styrke og udvikle økonomifunktionen i HOLTEC-gruppen. Dit fokus skal være på at drive økonomifunktionen som costcenter, informativ perioderapportering, men også på forretningsudvikling og digitaliseringsprocesser.

Med reference til den administrerende direktør for HOLTEC Automatic A/S, bliver du ansvarlig for den daglige ledelse og videreudvikling af økonomiafdelingen. Du vil indgå i lederteamet og samtidig spille en aktiv rolle med sparring for ledelsen. Du vil få rig mulighed for at gøre en forskel i en virksomhed med korte beslutningsveje, et højt tempo og et udpræget kundefokus. Du får desuden en central rolle i rapportering til såvel ledelse som bestyrelse.

Kort og godt, vi søger en ildsjæl til at lede afdelingen og indfri dens fulde potentiale.

Om virksomheden

HOLTEC Automatic A/S er en vækstorienteret, veldrevet og konsolideret servicevirksomhed inden for styringsteknik. Virksomheden leverer eltekniske ydelser på et meget højt niveau i form af konstruktion og produktion af styretavler til industrielle formål samt softwareløsninger og projektledelse.

Virksomheden agerer også som total- og delleverandør af eltekniske leverancer. HOLTEC Automatic A/S er Beckhoff Solution Provider og Siemens Solution Partner in Motion, og der arbejdes med både Allen-Bradley og Omron i huset.

Virksomheden beskæftiger ca. 100 medarbejdere med kompetencer inden for software og konstruktion, men også montage, service og vedligehold. Kunderne er primært maskinfabrikker og OEM-fabrikanter, men virksomheden henvender sig også til ingeniørvirksomheder samt energi- og miljøsektoren hos offentlige og private virksomheder.

HOLTEC Automatic A/S har store vækstambitioner og har fra hovedsædet i Esbjerg de sidste 5 år åbnet afdelinger i Lem, Hobro, Sønderborg, Herning, Svendborg, Aalborg og Ringkøbing. Gennem de sidste 3 år er medarbejderstaben blevet forøget med 1 mand pr. måned, og tendensen ser ud til at fortsætte.

Vil du med på et vinderhold, så søg jobbet herunder.

Læs mere om HOLTEC A/S på www.holtec.dk

Om jobbet

Som økonomichef får du ansvaret for økonomiafdelingen, som foruden dig består af 3 medarbejdere. Du kommer til at stå for den daglige ledelse og have det fulde ansvar for rapportering, månedsafslutning, budgetter, kontakt til revisor, bank, forsikringsselskaber, leasingselskaber m.m.

Samtidig er du virksomhedens financial og business controller og fungerer som strategisk og operationel sparringspartner for ledelsen i de enkelte afdelinger, men også bestyrelsen.

Du skal have fokus på at optimere og udvikle forretningsgange, processer og systemer m.m, og det kræver, at du har flair for og lyst til at arbejde med denne del af forretningen og ikke mindst formå at eksekvere på planlagte tiltag.

Dine overordnede ansvarsområder:

  • regnskab/perioderegnskaber, rapportering og budgettering
  • effektiv sparring for ledelsen
  • ansvarlig for virksomhedens udvikling og vedligeholdelse af ERP-platforme
  • ansvarlig for virksomhedens pensions- og forsikringsaftaler.

 

Du skal være i stand til at tage del i den operationelle del af hverdagen herunder også ifm. ferieafvikling, og endelig er du lederen, som er garant for, at dine medarbejdere trives og udvikles samt at mål nås og deadlines overholdes.

Om dig

Du har en relevant økonomisk uddannelse som HD i regnskab eller cand.merc.aud., cand.oecon. eller lignende. Næsten vigtigere er en solid erhvervserfaring i regnskab og økonomi fra en tilsvarende stilling, gerne fra en projekt- og vækstorienteret virksomhed. Du har gode sprogkundskaber og kan begå dig på dansk og engelsk på forhandlingsniveau – både skriftligt og mundtligt.

Som person er du proaktiv og engageret og har lyst til at bidrage aktivt til at skabe værdi for virksomheden. Du evner at prioritere mellem mange forskellige arbejdsopgaver på en struktureret måde, så du når dine og virksomhedens deadlines, også når der er travlt og prioriteringer skifter. Du trives med krav til effektivitet og nøjagtighed, og du har fokus på løbende forbedringer af processer og forretningsgange. Du formår at balancere mellem fokus på stabil, daglig drift og strategisk fremadrettet udvikling, og sidst men ikke mindst tager du ansvar for opgaven.

Som person er du kendetegnet ved, at du

  • arbejder analytisk og struktureret
  • kan holde mange bolde i luften uden at tabe overblikket eller humøret
  • er selvstændig og samtidig en teamspiller
  • er motiverende i din ledelse, men også fleksibel
  • er kvalitetsbevidst og leverer til tiden
  • er en samlende person, der kan skabe en god teamspirit.

 

Virksomheden tilbyder

Du vil blive ansat i en innovativ virksomhed i vækst, hvor du kan glæde dig til en arbejdsdag i en uformel og respektfuld kultur. HOLTEC Automatic A/S har en superdynamisk, flad organisation, der er meget operationel. Kulturen er stærk og præget af et stort engagement, teamwork, markant fokus på kundernes behov og en gensidig ærlighed, respekt og ansvarlighed. I rejsen mod vækst og nye markeder vil du få spændende og krævende udfordringer. Du får mulighed for at skabe dit drømmejob, både hvad angår personlig og faglig udvikling. Løn forhandles efter kvalifikationer på et attraktivt niveau.

Ansøgning

Alle ansøgninger behandles løbende og fortroligt. Hvis denne stilling har din interesse, opfordres du til at søge stillingen hurtigst muligt. Du søger stillingen ved at uploade din ansøgning og CV herunder.

Spørgsmål

Alle spørgsmål rettes til Pay-Back specialist rekruttering att. seniorkonsulent Carsten Pedersen, tlf. 40 713 213 eller cp@pay-back.dk.

Max filstørrelse: 2 MB.
Max filstørrelse: 2 MB.
Max filstørrelse: 2 MB.
Max filstørrelse: 2 MB.

Vilkår og formålet med dataindsamlingen

Når du søger en stilling, accepterer du samtidig vilkårene for anvendelse af dine personoplysninger, som er beskrevet her: Formålet med at indsamle og opbevare personlige data er at vurdere og kontakte kandidater, som er interesserede og kvalificerede til nuværende eller kommende ledige stillinger, som skal besættes.

  • Du accepterer at dit CV og ansøgning kan videregives til vores klient.
  • Du kan til enhver tid bede os slette dine data ved henvendelse via denne mail: info@pay-back.dk.
  • Efter 24 måneder vil dine data automatisk blive slettet.
  • Du bedes slette/overstrege dit CPR-nr. i alle de dokumenter, som du vil uploade (eksamensbevis etc.).
  • Pay-Back specialist rekruttering ApS er godkendt af datatilsynet til indsamling og behandling af persondata. Uploadede filer skal være i Word eller PDF format og må max fylde 2MB pr. fil.
Dynamisk økonomichef til en forretnings- og vækstorienteret virksomhed